You are in:Home/Publications/بحث بعنوان " أسلوب مبتكر لتدريس تحليل الموسيقي العربيةResearch entitled "an innovative approach to teaching Arabic music analysis" "

Prof. Ali Abdelwadod Mohamed Ali :: Publications:

Title:
بحث بعنوان " أسلوب مبتكر لتدريس تحليل الموسيقي العربيةResearch entitled "an innovative approach to teaching Arabic music analysis" "
Authors: Ali Abdelwadod
Year: 1991
Keywords: Not Available
Journal: Not Available
Volume: Not Available
Issue: Not Available
Pages: Not Available
Publisher: Not Available
Local/International: International
Paper Link: Not Available
Full paper Ali Abdelwadod Mohamed Ali_ali3.doc
Supplementary materials Not Available
Abstract:

- بحث بعنوان " أسلوب مبتكر لتدريس تحليل الموسيقي العربية "• " "د.علي عبد الودود وكيل كلية التربية النوعية جامعة بنها للدراسات العليا" يهدف تحليل الموسيقي العربية إلي تفصيل المراحل المختلفة التي يمر بها العمل الفني مشتملا كافة المكونات المستعملة بداخله وصولا إلي الأساس العلمي الذي يجب أن ترتكز عليه الموسيقي العربية – نظرا لقلة الإجتهادات العلمية المقننة نظرا لحداثته – لذا تمكن الباحث من الوصول إلي طريقة لتدريس تحليل الموسيقي العربية ويهدف البحث إلي إتباع أسلوب علمي في هذا المجال لسهولة تناول المادة وعرضها . وقد جاء البحث من خلال الإطار النظري بعرض مكونات المادة ثم الإطار العملي بعرض طريقة الباحث تفصيليا لتدريس تحليل الموسيقي العربية وأهم ما توصل إلية الباحث أن الموسيقي العربية تحوي مادة فنية وعلمية لا ينقصها سوي التقنين العلمي لذا يوصي الباحث باهتمام المتخصصين بإتباع الأساليب العلمية كطرق تدريس للمادة . 3 - Research entitled "an innovative approach to teaching Arabic music analysis" Arabic music analysis aims to detail the various stages experienced by the work of art encompassing all of the components used inside, and access to the scientific basis must be based upon Arabic music - due to lack of scientific jurisprudence inhalers because of his youth - so enable the researcher to find a way to teach analysis of Arabic music and aims search to follow the scientific method in this area for ease of dealing with material and presentation. Came to search through the theoretical framework introduced the components of the framework and then offer practical way to teach the researcher a detailed analysis of Arabic music and the most important findings of the researcher that Arabic music, containing a technical and scientific regulation is not only lacks scientific researcher therefore recommends to follow with interest the specialist scientific methods as ways of teaching material.

Google ScholarAcdemia.eduResearch GateLinkedinFacebookTwitterGoogle PlusYoutubeWordpressInstagramMendeleyZoteroEvernoteORCIDScopus