You are in:Home/Publications/تكنولوجيا الواقع الافتراضي وتأثيرها على مستوى أداء رفعة الكلين والنطر في رياضة رفع الأثقال

Dr. Moustafa Ramadan Ali Othman :: Publications:

Title:
تكنولوجيا الواقع الافتراضي وتأثيرها على مستوى أداء رفعة الكلين والنطر في رياضة رفع الأثقال
Authors: مصطفى رمضان على عثمان
Year: 2020
Keywords: Not Available
Journal: Not Available
Volume: Not Available
Issue: Not Available
Pages: Not Available
Publisher: Not Available
Local/International: Local
Paper Link: Not Available
Full paper Moustafa Ramadan Ali Othman_5.pdf
Supplementary materials Not Available
Abstract:

يهدف البحث الى التعرف على تأثير برنامج تعليمى باستخدام تكنولوجيا الواقع الافتراضى على تعلم مهارة الكلين والنطر فى رفع الاثقال لدى عينة البحث، حيث استخدم الباحث المنهج التجريبي لملائمته لطبيعة هذا البحث باستخدام التصميم التجريبي ذو القياس القبلي البعدي لمجموعتين احداهما تجريبية والاخرى ضابطة، ولقد تم اختيار مجتمع البحث من طلاب الفرقة الاولى بكلية التربية الرياضية جامعة بنها، والبالغ عددهم (237) طالبا، ثم قام الباحث باختيار عينة عمدية عشوائية من مجتمع البحث بلغ عددها (40) طالب, تم تقسيمهم الى مجموعتين احداهما تجريبية والأخرى ضابطة قوام كل مجموعة (20) طالب بالإضافة الى عدد (10) طلاب كعينة استطلاعية ، ومن اهم نتائج هذا البحث ان البرنامج التعليمى باستخدام الواقع الافتراضى كان له تأثير ايجابى على اداء رفعة الكلين والنطر. الكلمات المفتاحية: الواقع الافتراضي، رفعة الكلين والنطر، رياضة رفع الأثقال. Summary: The research aims to identify the effect of an educational program using virtual reality technology on learning the skill of the kidney and jerk in weightlifting of the research sample. Where the researcher used the experimental approach to suit the nature of this research using experimental design with pretestional measurement of two groups, one experimental and the other control. The research community was selected from the students of the first year of the Faculty of Physical Education, Benha University, and the number (237) students, and then the researcher selected a random sample of the research community numbered (40) students, were divided into two groups, one experimental and the other control strength A group of (20) students in addition to (10) students as a survey sample Key words: virtual reality, cleanliness and jerk lift, weightlifting.

Google ScholarAcdemia.eduResearch GateLinkedinFacebookTwitterGoogle PlusYoutubeWordpressInstagramMendeleyZoteroEvernoteORCIDScopus