You are in:Home/Publications/"دراسة مقارنة للتوجه التسويقي بالجامعات الكندية والأمريكية وإمكانية الإفادة منها في الجامعات المصرية"

Dr. Hanem Ahmed Hassan Abu Alnile :: Publications:

Title:
"دراسة مقارنة للتوجه التسويقي بالجامعات الكندية والأمريكية وإمكانية الإفادة منها في الجامعات المصرية"
Authors: Not Available
Year: 2019
Keywords: Not Available
Journal: مجلة كلية التربية
Volume: 30
Issue: 119
Pages: 33-205
Publisher: كلية التربية جامعة بنها
Local/International: Local
Paper Link: Not Available
Full paper Hanem Ahmed Hassan Abu Alnile_marketing orientation.pdf
Supplementary materials Not Available
Abstract:

استهدف البحث الحالي التعرف على الأسس العلمية للتوجه التسويقي بالجامعات، والوقوف على الوضع الراهن للتوجه التسويقي بالجامعات الكندية والأمريكية والمصرية في ضوء سياقها المجتمعي، والتوصل إلى أوجه التشابه والاختلاف وتفسيرهما، وأخيراً التوصل إلى إجراءات مقترحة للتوجه التسويقي بالجامعات المصرية. واعتمد على المنهج المقارن نظرًا لطبيعة مشكلة هذا البحث حيث يتم، وصف الوضع الراهن للتوجه التسويقي بالجامعات الكندية والأمريكية والمصرية، تحليل الخبرة الكندية والأمريكية لبيان أوجه التشابه والاختلاف فيما بينهما وتفسيرها في ضوء السياق المجتمعي والاستفادة منهم لدعم التوجه التسويقي بالجامعات المصرية، وأخيراً التوصل إلى إجراءات مقترحة للتوجه التسويقي بالجامعات المصرية. وفي النهاية تم التوصل الى مجموعة من النتائج والتوصيات تمثلت في:  نتائج وتوصيات تتعلق بمفهوم التوجه التسويقي بالجامعات.  نتائج وتوصيات تتعلق بأهداف التوجه التسويقي بالجامعات.  نتائج وتوصيات تتعلق بأبعاد التوجه التسويقي بالجامعات.  نتائج وتوصيات تتعلق بمجالات التوجه التسويقي بالجامعات.  نتائج وتوصيات تتعلق بإجراءات التوجه التسويقي بالجامعات.  نتائج وتوصيات تتعلق بآليات التوجه التسويقي بالجامعات. Abstract The Current Research Targeted at Identifying The Scientific Basis for Universities Related Marketing Orientation, Identifying The Status Quo of The Marketing Orientation of Canadian and American Universities in The Light of Their Community Bases, And Reaching The Similarities And Differences Between Them In Addition to Illustrating Them, and Finally Identifying The Proposed Procedures for The Egyptian Universities Related Marketing Orientation. The Current Research Depended on The Comparative Methodology Due to The Nature of The Current Research Problem as The Status Quo of The Marketing Orientation of Canadian, American and Egyptian Universities are Being Described, Analyzing The Canadian and American Experiences so That Similarities and Differences Between Them Could be Identified and Illustrated in The Light of Their Community Bases, in Addition to Benefiting from Them to Backup The Egyptian Universities Related Marketing Orientation and Finally Reaching The Proposed Procedures for The Egyptian Universities Related Marketing Orientation. Finally, a set of conclusions and recommendations have been reached represented in the following:  Conclusions and Recommendations Related to The Definition of The Marketing Orientation in Universities.  Conclusions and Recommendations Related to The Objectives of The Marketing Orientation in Universities.  Conclusions and Recommendations Related to The Dimensions of The Marketing Orientation in Universities  Conclusions and Recommendations Related to Domains of The Marketing Orientation in Universities.  Conclusions and Recommendations Related to The Procedures of The Marketing Orientation in Universities.  Conclusions and Recommendations Related to The Mechanisms of The Marketing Orientation in Universities

Google ScholarAcdemia.eduResearch GateLinkedinFacebookTwitterGoogle PlusYoutubeWordpressInstagramMendeleyZoteroEvernoteORCIDScopus