You are in:Home/Publications/استراتيجية مقترحة لاستخدام السبورة التفاعلية فى تعليم مهارات الرسم و التلوين لدى اطفال ما قبل المدرسة

Prof. hany shafik ramzy kamel :: Publications:

Title:
استراتيجية مقترحة لاستخدام السبورة التفاعلية فى تعليم مهارات الرسم و التلوين لدى اطفال ما قبل المدرسة
Authors: Not Available
Year: 2016
Keywords: Not Available
Journal: Not Available
Volume: Not Available
Issue: Not Available
Pages: Not Available
Publisher: Not Available
Local/International: International
Paper Link: Not Available
Full paper Not Available
Supplementary materials Not Available
Abstract:

يهدف البحث الى:  تحديد مهارات الرسم والتلوين اللازمة لأطفال مرحلة ما قبل المدرسة.  تقديم تصور لتوظيف السبورة التفاعلية لتنمية مهارات الرسم والتلوين لأطفال مرحلة ما قبل المدرسة.  الكشف عن فاعلية توظيف السبورة التفاعلية في زيادة معدلات تحصيل الأطفال في مرحلة ما قبل المدرسة للجانب المعرفي لمهارات الرسم والتلوين.  التعرف على توظيف السبورة التفاعلية في زيادة معدلات أداء الأطفال في مرحلة ما قبل المدرسة لمهارات الرسم والتلوين.  التعرف على توظيف السبورة التفاعلية في مقياس التفكير الابتكارى لأطفـال مرحلة ما قبل المدرسة لمهارات الرسم والتلوين. عينة البحث:  مجموعة من أطفال ما قبل المدرسة والذين تتراوح أعمارهم بين 5: 6 سنوات. أدوات البحث:  اختبار لفظي مصور لقياس مدى تمكّن الأطفال من مهارات الرسم والتلوين والمهارات الفرعية المرتبطة بهما.  بطاقة ملاحظة الأداء العملي.  مقياس التفكير الابتكارى ( تورانس, 1988). نتائج البحث وجود اثر للستراتيجه المقترحه لاستخدام السبورة التفاعليه فى زياده معدلات تحصيل واداء اطفال ما قبل المدرسه لمهارات الرسم والتلوين . Fourth Research Research Objectives  identify drawing and coloring skills necessary for pre-school children. present a vision for appointing interactive whiteboard to develop the drawing and coloring skills for the pre-school children. detection the effectiveness of appointing interactive whiteboard to increase collection rates of pre-school children in cognitive drawing and coloring skills. identify the appointment of interactive whiteboard to increase performance rates of drawing and coloring skills for the pre-school children. identify appointing interactive whiteboard in the creative thinking scale for drawing and coloring skills of pre-school children. Research Sample:  a group of pre-school children aged 5 to 6 years. Research Tools:  visual verbal test to measure the extent of drawing and coloring skills for the pre-school children and sub-skills associated with them.  Note Cards for practical performance.  measure of creative thinking (Torrance, 1988). Research Results The presence of traces of The proposed Strategy to use of the interactive whiteboard to increase collection rates of pre-school children in drawing and coloring skills

Google ScholarAcdemia.eduResearch GateLinkedinFacebookTwitterGoogle PlusYoutubeWordpressInstagramMendeleyZoteroEvernoteORCIDScopus