You are in:Home/Publications/آثر اختلاف نمط الابحار عبر الويب على تنمية مهارات انتاج عناصرالتعلم الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم بكلية التربية النوعية

Prof. hany shafik ramzy kamel :: Publications:

Title:
آثر اختلاف نمط الابحار عبر الويب على تنمية مهارات انتاج عناصرالتعلم الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم بكلية التربية النوعية
Authors: Not Available
Year: 2016
Keywords: Not Available
Journal: Not Available
Volume: Not Available
Issue: Not Available
Pages: Not Available
Publisher: Not Available
Local/International: International
Paper Link: Not Available
Full paper Not Available
Supplementary materials Not Available
Abstract:

يهدف البحث الى: 1- تحديد مهارات إنتاج عناصر التعلم الرقمية الواجب توافرها لدى طلاب قسم تكنولوجيا التعليم بكلية التربية النوعيه جامعة بنها. 2- التعرف على صورة المحتوى الالكتروني بنمطية (الخطي/ الهرمي) لتنمية مهارات إنتاج عناصر التعلم الرقمية لدى طلاب قسم تكنولوجيا التعليم بكلية التربية النوعيه جامعة بنها. 3- الكشف عن مدي أثر اختلاف نمط الإبحار ( الخطى/الهرمى) فى التحصيل المعرفى لمهارات إنتاج عناصر التعلم الرقمية لدى طلاب قسم تكنولوجيا التعليم بكلية التربية النوعيه جامعة بنها. الكشف عن مدي أثر اختلاف نمط الإبحار ( الخطى/الهرمى) فى الجانب الأدائي لمهارات إنتاج عناصر التعلم الرقمية لدى طلاب قسم تكنولوجيا التعليم بكلية التربيةالنوعيه جامعة بنها. عينة البحث: طلاب الفرقة الثالثة تكنولوجيا التعليم– كلية التربية النوعيه– جامعة بنها وقوامها(60)طالباً. أدوات البحث: 1- قائمة بمهارات إنتاج عناصر التعلم الرقمية الواجب توافرها لدى طلاب تكنولوجيا التعليم- إعداد الباحث -. 2- اختبار تحصيلى يقيس الجانب المعرفى المرتبط بمهارات إنتاج عناصر التعلم الرقمية - إعداد الباحث -. 3- بطاقة تقييم منتج نهائى للطلاب لمهارات إنتاج عناصر التعلم الرقمية - إعداد الباحث -. نتائج البحث يتيح نمط الابحار الهرمى قدا اكبر من التفاعل بين المتلعم والبرنامج حيث يستطيع المتعلم استدعاء اى جزء من اجزاء الموضوعات والدخول عليه لدراسته والعوده اليه ثم اختيار احد الاجزاء لدراستها مرة اخرى على عكس نمط الابحار الخطى الذى يلزم المتعلم بالسير فى الخطوات التى يقررها المحتوى Fifth Research The fourth Research Objectives: The objectives of the present research in the following: 1 - Identify the production skills of digital learning elements that should be available to the students of the Department of Education Technology , Faculty of Specific Education Banha University. 2 - to identify the image of the electronic content (linear / hierarchical) for the development of production skills of digital learning elements among students in the Department of Education Technology , Faculty of Specific Education Banha University. 3 - Detecting the impact of different patterns of sailing (linear / pyramid) on the collection of knowledge about production skills of digital learning elements among students in the Department of Education Technology, Faculty of Specific Education Banha University. 4- Detecting the impact of different patterns of sailing (linear / pyramid) on the collection of knowledge about performative skills of digital learning elements among students in the Department of Education Technology, Faculty of Specific Education Banha University. Research sample: Sample of students from the Third stage of Education Technology - Faculty of Specific Education - Banha University a total of (60) students. Research Tools: 1 - List of production skills of digital learning elements that should be available to the students of educational technology - prepared by the researcher -. 2 - achievement test to measure the cognitive skills associated with the production skills of digital learning elements - prepared by the researcher-. 3 – Evaluation Card of the final product for the students to learn production skills of digital learning elements - prepared by the researcher -. Research Results pyramid sailing pattern Lets more interaction between the learner and the program where students can call any part of the topics and to engage in and study it then return to it and then choose one part to study again On the contrary, linear sailing pattern , which mandate the learner to follow the steps determined by the content

Google ScholarAcdemia.eduResearch GateLinkedinFacebookTwitterGoogle PlusYoutubeWordpressInstagramMendeleyZoteroEvernoteORCIDScopus