ملخص البحث
"تأثير استخدام المنصات التعليمية على جوانب تعلم بعض المهارات بدرس التربية الرياضية لتلاميذ المرحلة الإعدادية"
أ.م.د/ تامر جمال عرفة علي
استهدف البحث الحالي الى التعرف على "تأثير استخدام المنصات التعليمية على جوانب تعلم بعض المهارات بدرس التربية الرياضية لتلاميذ المرحلة الإعدادية.
ولتحقيق هدف البحث استخدم الباحث المنهج التجريبي من خلال التصميم التجريبي الذي يعتمد على القياسين القبلي والبعدي لمجموعتين، إحداهما تجريبية والثانية ضابطة، وتألف مجتمع البحث من تلاميذ الصف الاول الاعدادى بمدرسة الاندلس الخاصة بادارة غرب شبرا الخيمة التعليمية بمحافظة القليوبية للعام الدراسي 2016م/2017م الفصل الدراسي الثانى والبالغ عددهم (134) تلميذ . وقد تم اختيار عينة البحث بالطريقة العمدية وعددهن (24) تلميذ، وقد تم تقسيمهم إلى مجموعتين مجموعة تجريبية وضابطة قوام كل مجموعة (12) تلميذ، ولقياس الأداء القبلي والبعدي في مجموعتي البحث استخدم الباحث الاختبارات البدنية والاختبار التحصيل المعرفي بالإضافة الى قياس المستوي الرقمي لمسابقة الوثب الطويل، وقد قام الباحث باستخدام المنصات التعليمية على المجموعة التجريبية، والأسلوب المتبع (الشرح والنموذج) على المجموعة الضابطة، وبعد الانتهاء من جمع البيانات أخضعها الباحث للمعاملات الإحصائية للحصول للنتائج توصل الباحث إلى تفوق المجموعة التجريبية على المجموعة الضابطة في مستوي التحصيل المعرفي وكذلك المستوي الرقمي لمسابقة الوثب الطويل.
English summary
The effect of using educational platforms on aspects of learning some skills by studying physical education for prep pupils
Dr. Tamer Gamal Arafa Ali
The current research aimed to identify "the impact of the use of educational platforms on aspects of learning some skills by studying physical education for prep students.
To achieve the goal of the research, the researcher used the experimental approach through experimental design that depends on the pre and post measurements of two groups, one experimental and the second control, and the research community consisted of first-year middle school students in the school year 2016-2017, and the number (134) students, has been chosen The research sample is intentionally, and they are (24) pupils. They were divided into two experimental and control groups, each (12) pupil group. To measure the pre and post-performance in the two research groups, the researcher used physical tests and cognitive achievement in addition to measuring the digital level of the long jump competition. The researcher used educational platforms on the experimental group, and the method used (explanation and model) on the control group, and after the completion of data collection the researcher subjected them to statistical transactions to obtain the results The researcher reached the superiority of the experimental group on the control group in the level of cognitive achievement as well as the digital level of the long jump competition
|